Jak mówić o śmierci?

 In Bez kategorii

Tytułem wstępu zapraszam do obejrzenia spotu, wyprodukowanego przez dom pogrzebowy we współpracy z Policją:

SPOT

Zatem jak mówić o śmierci? Na pewno nie tak 😉 A mówiąc poważnie, odpowiedź wcale nie jest jednoznaczna i brzmi: zależy z kim. Bo bywając na spotkaniach branżowych widzimy, że branżowcy, mając ogromny dystans do swojej profesji, nie przebierają w słowach i żartach. Ale czy z takim samym pełnym zrozumieniem spotkamy się ze strony klienta?

Wątpię. Ale moje zwątpienie dotyczy sytuacji sprzedażowej, kiedy klient jest w potrzebie, a naszego poczucia humoru potrzebuje jednak najmniej. Natomiast tego typu kontrowersyjna, szokująca wręcz reklama, może spowodować znaczny wzrost rozpoznawalności i zaufania do marki. Warto jednak zastanowić się nad dystrybucją samego filmu.

Firmy pogrzebowe działają zwykle na rynkach lokalnych, rzadziej regionalnych, a najrzadziej ogólnokrajowych i międzynarodowych (chociaż oczywiście są wyjątki). Czy zatem reklama, choćby najlepiej skonstruowana, puszczona na cały świat, wykaże się zwrotem z inwestycji? Wszystko zależy od tego, co jako cel zakładamy.

Więcej tu pytań niż odpowiedzi. Bo na to, czy film okaże się strzałem w marketingową dziesiątkę czy po prostu fajnym filmem, odpowiedź da strategia firmy i jej cele. Dla mnie powyższy film to przykład świetnie zrealizowanej koncepcji kreatywnej.

Marta

Recent Posts

Leave a Comment