MARKETING FUNERALNY

Czy marketing funeralny różni się od komunikacji w innych branżach?

Potrzebą dogłębnego zbadania potrzeb i wartości klientów marketing funeralny nie różni się od innych branż. Jednak wyniki audytów i badań pokazują, jak bardzo odmienny jest proces zakupowy w branży usług funeralnych w stosunku do innych obszarów rynku. W sprzedaży usług pogrzebowych nie chodzi bowiem o klienta, który w każdej chwili jest gotów na zakup. Wręcz odwrotnie – bywa tylko jedna (lub kilka) momentów w życiu każdego z nas (i ta powszechność także jest charakterystyczna dla tej branży, jak dla mało której), kiedy skorzystamy z usług zakładu pogrzebowego. Jak zatem ‘wychować’ sobie klienta, by w tej sytuacji trafił właśnie to tego, a nie innego zakładu?

Odpowiedź nie jest prosta i oczywiście nie jest uniwersalna dla wszystkich podmiotów z branży funeralnej. Jednak strategiczne i konsekwentne działanie, zgodne z przyjętą ścieżką, jest polecane także i tu.

Jak pokazują badania, które przeprowadziliśmy na początku 2017 roku, klienci zakładów pogrzebowych wykorzystują tylko kilka tradycyjnych kanałów komunikacji z dostawcami usług pogrzebowych (Raport do pobrania). Należy się jednak zastanowić, czy wynika to z potrzeb klientów, ich specyfiki, czy też z tego, jak komunikują się z rynkiem same zakłady. Być może nie dają swoim klientom wielu możliwości wyboru.

Blog

Odpowiedzią na te i wiele innych pytań są teksty, które pojawiają się na blogu Marketingu Funeralnego. Poruszają tematy związane z obszarami komunikacji marketingowej branży funeralnej (zarówno zewnętrznej, jak i wewnętrznej), budowaniem wizerunku, omawiają konkretne narzędzia i zasadność ich stosowania.

Newsletter

W budowaniu świadomej i efektywnej komunikacji z rynkiem pomoże też newsletter, w którym pojawią się nie tylko zapowiedzi wpisów blogowych, ale też przykłady najlepszych kampanii reklamowych z branży na całym świecie oraz te, których naśladować nie rekomendujemy. Podpowiemy też, co nowego dzieje się w branży w naszym kraju. Zainteresowanych kierujemy tu.

Wsparcie ekspertów

W zdobywaniu rynku w sposób strategiczny i planowy pomogą też specjaliści z agencji marketingowej. W sposób rzetelny i metodycznie zanalizują rynek, opracują założenia strategiczne i komunikacyjne, a także opracują kanały komunikacji z klientami. Na koniec zaplanują i przeprowadzą kampanię. Brzmi jak bułka z masłem? Owszem, ale to mnóstwo pracy, która jednak finalnie przynosi spodziewane rezultaty.

Jak zacząć?

Wystarczy, że wyślesz maila lub zadzwonisz do agencji marketingowej (polecamy kontakt z nami – agencją MOMA). Po krótkiej wymianie maili lub rozmowie telefonicznej, które pomogą dookreślić potrzeby Twojej firmy, otrzymasz ofertę. Współpraca z agencją może przebiegać na kilka sposobów:

  • Opracowanie strategii i stała obsługa marketingowa -> agencja staje się Twoim zewnętrznym działem marketingu!
  • Opracowanie strategii i oddanie jej do realizacji w Twoim zakresie
  • Warsztaty strategiczne, pozwalające określić i zaplanować narzędzia marketingowe, których realizacji podejmuje się Twój zespół.

Działać w sposób przemyślany i zaplanowany może każdy. My zachęcamy do tego Ciebie!