Śmiertelnie trudny biznes, czyli o tym jak skutecznie promować usługi pogrzebowe

 In Bez kategorii

W obecnej sytuacji rynkowej otwarcie własnego zakładu pogrzebowego wiąże się z dużym ryzykiem. Oczywiście klientów jest wielu, jednak nasycenie rynku i monopol na niektórych rynkach lokalnych powodują, że zagnieżdżenie się w umysłach klientów jest trudną sprawą. Trzeba wiedzieć, jak promować i co zrobić, by wyróżnić się na tle innych. A więc na czym się skupić i jak skutecznie dotrzeć do klienta, aby zdecydował się na naszą usługę?

Istotnym aspektem promowania tego biznesu jest sposób, w jaki przedstawiamy ofertę. Czas zbliżającej się śmierci jest trudny do zaakceptowania przez większość potencjalnych klientów, dlatego też trzeba zadbać o to, aby czuli się bezpiecznie i komfortowo. Unikajmy stwierdzeń podobnych do tego w tytule 😉

Treści promujące usługi pogrzebowe przedstaw konkretnie i jasno. Każdy wie, czym zajmują się domy pogrzebowe, więc niepotrzebne jest opisywanie każdego szczegółu. Natomiast ważne jest, aby klient wiedział, że jesteś w stanie zadbać o każdy element tak, aby on nie musiał się niczym przejmować i stresować.

Trzeba zadbać również o wizerunek firmy. Wzbudzić zaufanie klientów i pokazać im, że jesteś rzetelnym zakładem i profesjonalnie realizujesz powierzone zadania. Kiedyś na renomę trzeba było pracować latami. Dziś istnieje wiele narzędzi, dzięki którym możesz dotrzeć do klienta i efektywnie wypromować swoje usługi. Oto kilka z nich:

  • Strona WWW – opracowanie dobrej strony www to najistotniejszy element promocji w tej branży, bo pozwala na pokazywanie się w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Wskazane jest, aby strona była zoptymalizowana i wypozycjonowana. Dzięki temu trafi na nią więcej zainteresowanych tematem osób. Niepożądane są natomiast treści żartobliwe, mogące urazić osobę pogrążoną w żałobie.
  • Facebook – uwaga – to narzędzie nie jest dla wszystkich! Przemyśl dokładnie, co chcesz publikować na swojej social-mediowej stronie. Natomiast z drugiej strony stworzenie fanpage’u pozwoli na dodarcie do szerszego grona odbiorców. Oprócz tego klienci mają możliwość wyrażania swoich opinii dodając komentarze i oceniając poziom swojej satysfakcji z usługi. A jak wiemy, dzisiaj wielu z nas kieruje się właśnie zaufanymi opiniami innych konsumentów.
  • Instagram – istnieje wiele zakładów pogrzebowych, które zdecydowały się na reklamowanie swoich usług również na Instagramie. Co prawda Instagram dociera do młodszego grona odbiorców, co nie oznacza, że nie opowiedzą oni o tym swoim rodzicom, dziadkom czy znajomym…
  • Poradnik – ukazywane w nim treści powinny zawierać, krok po kroku, jak proces obsługi wygląda w praktyce. Poprzez prowadzenie takiego poradnika dodatkowo wzbudzamy zaufanie klienta, który może czuć się przez nas „zaopiekowany”.

To tylko kilka ze sposobów na promowanie się przedsiębiorstwa branży funeralnej. Trzeba zdać się na swoją intuicję i kreatywność, pamiętając o tym, aby wszystkie działania były stosowne do sytuacji i realizowane ze smakiem:)

Patrycja Pałasz

Recent Posts

Leave a Comment